24. 11. 2014

Karamel 
Cukr Krupice
Voda

Cukr dáme do kastrůlku a za stálého míchání  rozpustíme. Dáváme pozor, aby se nepřipálil a nezhořkl. Když je karamel rozpuštěný zalijeme studenou vodou z kohoutku. Pozor může vyprsknout, takže opatrně. Poté vznikne jakoby zmražená krusta, která se delším vařením rozpustí. Správnou konzistenci zachytíme tak, že když nabereme karamel lžící a snažíme se ho ze lžíce pomalu vylít je v celku a nedělí se na kapky. Toť celé kouzlo tohoto krásného zlatavého přípravku na dezerty, zmrzliny nebo jídla. 

 


Takže dobrou chuť

2 komentáře:

Jitka-Juditha May řekl(a)...

Můj první karamel dopadl katastroficky. Myslela jsem, že když se mi zmrazí, je to špatně, tak jsem to vyhodila. Teď vím, že to mám déle vařit a bude to v pohodě.

Unknown řekl(a)...

Teď se to určitě povede :-) Hlavně ho neochutnávat před tím než se tam naleje voda. Je to vařící lepidlo který jde dolů i s kůží